CALIDAD Y EVALUACIÓN DE LA EDUCACIÓN: 1996—2018

Authors

  • Carlos Paladines Pontificia Universidad Católica del Ecuador

Keywords:

Quality, Evaluation, Curriculum, Results

Abstract

In Ecuador, the aspiration of the majority of governments in the last four or five decades has been to improve the quality of education, understanding as such, as a general rule, to reform plans and programs -new curricular mesh-, in some cases He added the revision of two more mediations: the production of quality school texts and the transformation of the educational administration into an efficient service. Later, for the “triumphant” march on the road to improving education, it was deemed necessary to apply evaluation systems that would allow, with objectivity, with precise measu - rements, with reliable evidence to determine the levels and degrees of progress or regression in the evaluation of performance. of the students. The results of this long and expensive march throw to the present meager results. It is time to start overcoming (Aufhebung).

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Carlos Paladines, Pontificia Universidad Católica del Ecuador

Doctor en Filosofía. Estudios de especialización en Historia de las Ideas, en Argentina y Alemania. Subsecretario de Educación 1982-1984 y en 1998. Decano de la Facultad de Ciencias de la Educación en la Pontificia Universidad Católica del Ecuador y Director del Departamento de Filosofía, en varias ocasiones. Miembro fundador y director del Instituto de Capacitación Municipal ICAM–Quito, 1989–1998; y primer presidente de la Red Latinoamericana de Entidades de Capacitación Municipal, Quito, 1992-1994. Docente del ciclo doctoral y de posgrado de la PUCE y de universidades latino americanas. Autor de libros sobre Historia de la Educación en el Ecuador y sobre Historia del Pensamiento Ecuatoriano. Sus escritos han sido traducidos al inglés, al alemán y al francés.

Published

2021-04-13

How to Cite

Paladines, C. (2021). CALIDAD Y EVALUACIÓN DE LA EDUCACIÓN: 1996—2018. Boletín Academia Nacional De Historia, 96(198), 63–84. Retrieved from https://academiahistoria.org.ec/index.php/boletinesANHE/article/view/164